- فیگور
تعداد مطلب: 2
- نقاشی
تعداد مطلب: 8
- معرفی هنرمند
تعداد مطلب: 4
- ابزارشناسی
تعداد مطلب: 11
- چهره
تعداد مطلب: 3
- نقد هنری
تعداد مطلب: 5
- طراحی
تعداد مطلب: 5
آموزش گام به گام طراحی از پرنده
نویسنده : رنگ هنر | بخش : طراحی | تاریخ : یکشنبه, 8 بهمن 1396 ساعت: 13:30 | نظرات : 0 نظر
طراحی از پرندگان، یکی از موضوعات جذاب و خوب در زمینه آموزش طراحی از حیوانات محسوب می شود. زیبایی فرم بدن و بال های پرنده و همچنین نحوه پرواز این جاندار، از گذشته تا امروز هنرمندان و نقاشان بزرگی همچون لئورناردو داوینچی را مجذوب خود ساخته است. در ادامه سلسله آموزش های طراحی و نقاشی در سامانه آموزش مجازی رنگ هنر، در بخش زیر نحوه طراحی از یک پرنده را با استفاده از مداد کنته و به صورت گام به گام مشاهده خواهید کرد.
▲ گام اول: به مدل خوب نگاه کنید و با کمک پهنای مداد و همچنین خطوط کمرنگ، طرح اولیه پرنده را بکشید. جهت رعایت تناسبات می باید کمی فرم بدن پرنده را ساده تر و هندسی ترسیم کنید. برای این منظور، استفاده از اشکال هندسی مانند دایره و مثلث می تواند راهگشا باشد. زوایای بیرونی و خطوط دور مدل را با دقت ترسیم کنید تا حالت پرنده در طراحی شما با حالت مدل اصلی هماهنگ باشد. در این مرحله از کشیدن جزئیات بدن پرندگان خودداری می کنیم. استفاده از پهنای مداد کنته و کم بودن فشار دست نیز به همین منظور است.
▲ گام دوم: در این مرحله به داخل بدن نیز می پردازیم و جزئیات و کنتراست بیشتری را به طراحی پرنده اضافه می کنیم. این جزئیات شامل تیرگی ها، بافت ها و نقوش روی بدن پرنده هستند که برای ترسیم آن ها همچنان از امکانات پهنای مداد و کنترل فشار دست استفاده می کنیم. باید دقت کنیم که حرکت خطوط و فرم ها در جهت حرکت خطوط در مدل اصلی باشد. دقت کنیم پرهای سیاه رنگ روی سینه تیره تر از پرهای قهوه ای رنگ هستند و این شدت تاریکی-روشنی باید در این مرحله مشخص شود. پرهای خاکستری نیز درجات روشن تری از تنالیته را به خود اختصاص می دهند.
▲ گام سوم: در این مرحله، حالت کلی صورت پرنده را نیز ترسیم می کنیم و پس از آن فرم شاخه درخت را با خطوط راحت و با صرف نظر از جزئیات می کشیم.
▲ گام چهارم: حالا نوبت ترسیم جزئیات مدل است. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای این منظور باید شیوه دست گرفتن مداد را تغییر داده به صورتی که بتوان با نوک مداد کنته جزئیات و ریزه کاری ها را ترسیم نمود. این مرحله از کار با سرعت کمتر و دقت بیشتری انجام می شود که مستلزم خوب دیدن جزئیات مدل است. بافت روی پرها، جزئیات چشم و نوک پرنده و سایر جزئیات در این مرحله کامل می شوند.
▲ گام پنجم: با توجه به اینکه مدل اصلی ما در اینجا پرنده است، بیشتر زمان خود را صرف کار بر روی آن می کنیم اما در این مرحله نیز می توان جزئیات روی شاخه درخت را ترسیم کرد. با توجه به اینکه شیوه طراحی ما در اینجا به صورت فوتورئال انجام نمی شود، نیازی به جزئی پردازی های عکس گونه نیست و می توان بافت شاخه درخت را با هاشورهای کلی نیز نمایش داد.
▲ گام ششم: می توان در این مرحله برای تنوع و جذابیت بیشتر طراحی پرنده، با کمک انگشت، محوکن یا پنبه روی برخی از بافت ها را محو نمود تا ضمن ایجاد خاکستری بیشتر، طراحی تنوع بصری بهتری داشته باشد. البته دقت کنید که انجام بیش از اندازه و نادرست این کار باعث کثیف شدن و ایجاد لکه های ناخواسته روی کاغذ طراحی می شود. طراحی ما از این پرنده در این مرحله به قدر کافی گویا شده است، اما اینکه تا چه میزان جزئیات بیشتری را به کار بیفزایید به سلیقه، خواست و توانایی شما بستگی دارد.
آموزش تصویری بالا، بخشی از فیلم طراحی پرنده از دوره آموزش طراحی از حیوانات در سامانه رنگ هنر مطالعه بوده آن می تواند راهنمای خوبی برای هنرجویان باشد اما یادگیری طراحی از حیوانات و پیشرفت در این زمینه نیازمند یک آموزش منسجم و اصولی است. دوره کامل آموزش طراحی از حیوانات با مداد کنته از مبتدی تا حرفه ای در سامانه آموزش مجازی نقاشی رنگ هنر برای علاقمندان ارائه می شود. برای اطلاع از جزئیات این دوره، بر روی لینک زیر کلیک کنید و اطلاعات آن را مشاهده کنید:
نظر خود را درباره این مطلب بیان کنید